Seçkin Danışmanlık

AMAÇ VE İŞLEYİŞ TARZI:

Programda bir ihracat ithalat işleminin temel iş akış süreçleri belgeler eşliğinde uygulama örnekleriyle birlikte katılımcılara bizzat işlemler yaptırıp belgeler doldurulmak suretiyle tanıtılmaya çalışılacaktır.
İthalat ve ihracat işlemlerinin uluslararası ve yerli mevzuat çerçevesinde hukuki arkaplanı katılımcıların yorum yapabileceği düzeyde aktarılacak ve bütün kullanılan belgeler de tek tek orijinalleri üzerinden bizzat katılımcılara doldurtularak işin operasyonel boyutu da öğretilecektir.
Eğitimin son günü her bir katılımcının tek başına bütün evrakları doldurmak suretiyle ihracat ve ithalat örnekleri yapması temin edilerek konular pekiştirilecek ve A'dan Z'ye iş akışları üzerinde uygulamalar yaptırılacaktır. Böylece program sonunda her bir katılımcı şirketinde ihracat ve ithalat işlemlerini yapabilir hale gelecektir.

Eğitim sonunda bütün katılımcılara ithalat-ihracat operasyon işlemini tek başına yapabilme, takip - kontrol becerisi kazandırılacaktır..

İŞLENECEK KONULAR:

Dış Ticarete Başlangıç ve Temel Esaslar, Dış Ticarette Temel Kavramlar ve Taraflar
Dış Ticaretin Gümrük, Banka ve Firmalar Boyutundaki Analizi
Dış Ticarette Teslim Şekilleri
Uluslararası Ticaret Odası INCOTERMS Bülteninin Tanıtılması

INCOTERMS-2020 Hangi Yenilikleri Getiriyor?
INCOTERMS-2010 ve INCOTERMS-2020 Karşılaştırılması
Taşımacılık ve Sigorta Uygulamaları Açısından Analiz
İhracat-İthalat Maliyetleri Açısından Analiz
Ödeme Şekilleri ve Taşıdıkları Riskler
Peşin Ödeme, Mal Mukabili Ödeme, Vesaik Mukabili Ödeme Şekilleri
Hukuki Arkaplan ve Uygulamada Karşılaşılan sorunlar
Akreditifli Ödeme Şekli
Akreditifli Bir İşlemde İş Akış Şemasının İhracat ve İthalat Açısından İncelenmesi
Akreditif Metni Analizi ve Temel Hususlar
Uygulamalı Akreditif Açılış İşlemi, Temel Dış Ticaret Belgeleri
Dış Ticarette Belgelerin Önemi
Proforma Fatura (Tanımı, İşlevi ve Örnek Çalışma)
Ticari Faturalar
Gümrük Faturası
Diğer Fatura Türleri
Sevk Belgelerinin Uygulamalı Tanıtımı
Sevk Belgelerinin Hukuki Önemi
Konşimento ve Çeşitleri
CMR Belgesi ve Diğer Karayolu Taşıma Belgeleri
Diğer Sevk Belgeleri
Dolaşım Belgeleri ve Malın Menşei Kavramı
Mal Menşeinin Tespit Esasları ve Uygulamada Karşılaşılan Sorunların Analizi
Menşe Şehadetnamesi, ATR, EUR1 Belgeleri
Dış Ticarette Kullanılan Diğer Belgeler
Dış Ticaret Mevzuatının Tanıtılması
İhracat-İthalat Uygulamaları

Katılımcılar 2'şer adet ihracat ve ithalat işlemini belgeler üzerinde bizzat kendileri gerçekleştireceklerdir..

Yer : Holiday Inn Gebze İstanbul Asia
Osmanyılmaz Mah. 633/2 Sok. No:55 Gebze - KOCAELİ

Eğitim Uzmanı: Ali DÖLEK

İ.Ü. Hukuk Fakültesi’ne bir süre devam ettikten sonra İ.Ü. Edebiyat Fakültesi’ne geçen ve buradan mezun olan Dölek, aynı üniversitede yüksek lisans çalışması da yapmıştır. İstanbul Üniversitesi’nde 3 yıl kadar araştırma görevlisi olarak çalıştıktan sonra istifa ederek görevinden ayrılmış ve dış ticaret alanında kariyerine devam etmiştir. Dış ticaret, nakliye ve gümrük sektörlerinde değişik firmalardaki çalışma hayatının ardından eğitim-danışmanlık sektörüne geçmiş olan Dölek, son sekiz senedir aktif olarak dış ticaret alanında eğitim ve seminer faaliyetlerine devam etmektedir. Bugüne kadar bazı vakıf üniversitelerinde misafir öğretim görevlisi olarak dış ticaret alanında dersler de vermiş olan Dölek, genel katılıma açık seminerlerin yanı sıra pek çok firmaya kurum içi eğitim ve danışmanlık hizmetinde bulunmuştur. İki sene kadar NTVMSNBC’de ekonomi yazarı olarak dış ticaret alanında haftalık yazılar yayınlamış, çeşitli gazete ve dergilerde yazılarıyla yer almış, bazı sirküler, dergi ve kitap yayınlarının editörlüğü görevinde rol almış olan Dölek’in dış ticaret mevzuatı ve uygulamaları alanında yayınlanmış 8 adet kitabı bulunmaktadır.

Tarih: 14-15-21-22 Aralık 2019 Cumartesi-Pazar (10.00-16.30)

EĞİTİME KATILIM ÜCRETİ
1360 TL + KDV (%18) (Öğlen Yemeği ve İkramlar DAHİLDİR)

Garanti Bankası Gebze İsmetpaşa Şubesi (424 Şube Kodu)
IBAN No: TR64 0006 2000 4240 0006 2936 22
Hesap İsmi: Zübeyde Söğütlü Ay Seçkin Danışmanlık

Katılmak isteyen firmaların aşağıdaki katılım formunu doldurup katılım bedelinin yatırıldığına dair banka dekontu ile birlikte en geç 08 Kasım 2019 tarihi saat 12:00'a kadar SEÇKİN DANIŞMANLIK (tan Ahmet AY'a) (Tel: 0 544 417 49 48) (mail: egitim@seckindanismanlik.com.tr) iletmeleri gerekmektedir.

NOT: Banka Dekontunun Açıklama Bölümüne Eğitimin İsmi yazılması gerekmektedir.(Kontenjan Sınırlıdır)

KATILIM FORMU

KATILIMCININ:
AdıSoyadı :
Firmadaki Görevi :
Firma Ünvanı (Tamolarak):
Adresi :
V.Dairesi&Numarası :
E-Mail :
Telefon &Faks & GSM :
Eğitimin Adı :

▪ Bu eğitim kurum içi olarak da verilmektedir.
• Seminer ücretlerine; çay kahve ikramları dahildir.
• Seminer ücretine; öğle yemeği DAHİLDİR.
• Seminer sonunda Sertifika verilmektedir.
* Seçkin Danışmanlık önceden bilgilendirmek suretiyle gerektiğinde eğitmeni ya da seminer salonunu değiştirme, olumsuz hava koşulları ve benzer şartlar nedeniyle programı iptal etme veya erteleme hakkını saklı tutar..