Seçkin Danışmanlık

Amaç:

Temel amaç, finans ve finans dışı yöneticilere bir işletmenin mali performansını ölçebilme ve doğru soruları sorma ile ilgili bilgilerin kazandırılmasıdır.
• Yöneticilere, mali tabloları okuyabilme, analiz edebilme ve finansal durum tespiti ile ilgili becerilerin kazandırılması.

• Tabloların birbirleri ile ilişkilerinin kurulabilmesi ve çapraz kontrol yöntemlerinin kullanılması ile ilgili bilgileri kazandırılması

Vakalar Excelde yapıldığı için katılımcılarımızın bilgisayarında excel kurulu olmalıdır

İçerik:

1-Mali Tabloları Okumaya Başlamadan Dikkat Edilecek Noktalar

• Yapılması gereken ön kontroller
• Hesapların ana kodları ve işleyişindeki temel mantık

2-Gelir Tablosunu okumak ve analiz etmek

2.1 Gelir tablosu kalemleri anlamları
• Gelir, Gider ve Maliyet hesapları ayrımı
• Gelir tablosu hesaplarını etkileyen girdiler ve dikkat edilmesi gereken noktalar

2.2 Gelir tablosu analizi
• Yatay ve Dikey analiz nedir? nasıl yapılır?
• Karlılık göstergeleri ve yorumlanması

3-Bilançoyu okumak ve analiz etmek

3.1 Bilanço Hesapları
• Aktif ve Pasif Hesaplar
• Sermaye Hesapları
• Gelir tablosu ve bilanço ilişkisi
• Bilanço dipnotları

3.2 Bilanço Analizi
• Likit durum ile ilgili göstergeler
• Faaliyet ile ilgili göstergeler
• Borçlanma ile ilgili göstergeler
• Karlılık ile ilgili göstergeleri
• Sektörel ortalamalar

4-Ödemeler Dengesi - Nakit Akım ile ilgili tablolar

• Nakit akım tablosu
Faydalı “Nakit Akış” çalışması nasıl yapılır?
Büyümenin planlanması ve finansmanı.
Nakit akım ek tablolar ve rapor örnekleri

Excel Monogramlar

Bilanço ve Gelir Tablosu Excel Monagram
• Dönem sonu işlemler
• Dönem sonu mizandan “Bilanço” hazırlanması
• Gelir tablosunun hazırlanması
• Satılan mal maliyeti tablosunun hazırlanması
Bilanço GT Analiz Excel Monogram
• IMKB’den indirilmiş gerçek şirket “Gelir Tablosu” analizi
• IMKB’den indirilmiş gerçek şirket “Bilanço “analizi
• Sağlıklı ve sağlıksız işletme bilançoları

Eğitim Uzmanı: Bahar PEKEL..

İTÜ Endüstri Fakültesi İşletme Mühendisliği bölümünden 1987 yılında mezun oldu. Yüksek Lisansını İstanbul Üniversitesinde tamamlayan Pekel bu tarihden itibaren 25 yıl boyunca çeşitli kurum ve kuruluşlarda yönetici kademelerinde görev yaptı. 2004 yılında iş adımı derneklerinde eğitimler vermeye başladı.2009 yılında Pekel Yönetim Danışmanlık şirketini kurdu.Üretim işletmelerinde yönetimin sonuçları ölçebilmesi ve geleceğe yön veren kararları alabilmesi için ; ölçülebilir bir sistem kurulması ve sistemin,hem maliyet muhasebesi ve hemde ERP ile uyumlu hale getirilmesi konularına yoğunlaşmıştır.
“Performans Kriterlerinin Oluşturulması” ve “Maliyet Yönetimi”,”Bütçeleme ve Nakit Akış Yönetimi”,Satış Kanalları Bazında Karlılık Yönetimi” ,”Hedeflerle Yönetim”,Üretim Verimliliği Ölçümü” “Mali Tabloların Girişimci Gözü ile Analizi gibi bir çok danışmanlık projesini başarı ile yürütmüştür. Yıllardır profesyonel yaşamının yanı sıra işadamlarına yüzlerce seminer veren Bahar Pekel;özel sektörde bir çok üretim firmasının yanı sıra , kamu sektöründe de İstanbul Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Haydarpaşa Numune Hastane’lerinde bilgi alt yapısı kurulması ve mali analiz konularında yönetim danışmanlığı yapmıştır.Özel ilgi alanları tiyatro ,şiir ve İstanbul tarihidir.
Eğitimlerinde, eski bir amatör tiyatrocu olarak, eğlendirerek, kilit bilgileri aktarmaktadır. Satış ve Pazar gerçeklerine yönelik bir teknik donanımın yanı sıra, animasyon ve uygulama çalışmaları ile desteklenmiş “work shop” yöntemini kullanmaktadır..

Eğitim İnteraktif olarak yapılacaktır.

YÖNTEM:

Katılmak için bilgisayarınızda "Zoom Video Conference" programı kurulu olmalıdır.

Yer : Webinar

27 Nisan 2022 Çarşamba (10.00-17.00)

EĞİTİME KATILIM ÜCRETİ

810 TL + KDV (%18)

AKBANK Kartal Çarşı Şubesi (Pekel Yönetim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.)
IBAN No: TR56 0004 6001 6188 8000 3239 86

Katılmak isteyen kişilerin aşağıdaki katılım formunu doldurup katılım bedelinin yatırıldığına dair banka dekontu ile birlikte en geç 26 Nisan 2022 tarihi saat 12:00'a kadar Ahmet AY'a (Tel: 0544 417 4948) (mail: kayit@pekeldanismanlik.com) iletmeleri gerekmektedir.

KATILIM FORMU

KATILIMCININ:
AdıSoyadı :
Firmadaki Görevi :
Firma Ünvanı (Tamolarak):
Adresi :
V.Dairesi&Numarası :
E-Mail :
Telefon; GSM :

▪ Bu eğitim kurum içi olarak da verilmektedir.
• Seminer notları mail adresine gönderilecektir.
▪ Kesin kayıt ödemenin gerçekleşmesi ile yapılmış olur.
▪ Programa katılmaktan vazgeçen katılımcı bunu en geç, eğitim tarihinin 2 işgünü öncesinden Pekel Danışmanlık’a yazılı olarak bildirmek zorundadır. Daha sonraki iptaller geçerli olamayacak ancak katılımcı değişikliği mümkün olabilecektir..
▪ Pekel Danışmanlık önceden bilgilendirmek suretiyle gerektiğinde eğitmeni ya da seminer salonunu değiştirme, programı iptal etme veya erteleme hakkını saklı tutar. Programın iptal edilmesi durumunda banka hesaplarına yatırılan paralar iade edilir..
* Bu Eğitim Seçkin Danışmanlık ve Pekel Danışmanlık işbirliğinde yapılmaktadır.