Seçkin Danışmanlık

Amaç:

Etkin ve deneysel bir bütçe sisteminin kurulması ile ilgili temel bilgilerin katılımcılara kazandırılması..

Eğitimde Kullanılan Metod:

Bu eğitimde; klasik gelir gider bütçesinin ötesine geçilerek; iş istasyonlarından başlayarak ürün maliyetlerine yansıyan, seçenekli, kapasite kullanımı ve başa baş analizlerini de kapsayan bütçe teknikleri, Excel üzerinde anlatılmaktadır.

Eğitmenimiz Bahar Pekel’in yüzlerce şirkette yapmış olduğu danışmanlık çalışmaları sonucunda biriktirdiği iş hayatının içinden örnekler ile çalışacaktır..

Eğitimin Faydaları:

Kurumsal zeka yada iş zekası(business intelligent), kurumların veri ve bilgi ile karar alması demektir. İşletme modern bir iş zekasına sahip olduğunda; bu yolla verimsizlikleri gidermek, sektör veya pazar ve müşteri davranışlarındaki değişiklikleri zamanında fark etmek ve önlem almak, maliyetleri düşürmek, değişimi yönlendirmek gibi stratejik konularda avantaj elde eder.
Bütçe çalışmaları da doğru kurgulandığında en önemli kurumsal zeka araçlarından biridir.
Eğitim sonucunda, katılımcılar adım adım bir bütçe çalışmasını tamamlamış olacaklardır.

Kimler Katılabilir:

Bir üretim işletmesinde bütçe çalışmasına katılan tüm birimler.

İçerik:

1. Kurumsal Zeka

2. Bütçe Çeşitleri Nelerdir?
• Bütçe yılı temel stratejisine göre bütçe çeşitleri
• Kapasite kullanımına göre bütçe çeşitleri
• Başlangıç rakamlarına göre bütçe çeşitleri
• Şeçenekli bütçe

3. Bütçe Ön Hazırlık Aşaması
• Yapılması gereken seçimler
• Makro ekonomik analiz ve temel varsayımlar

4. Bütçe Çatısının Kurulması
• Gelir çatısı ve gider çatısı nasıl olmalıdır?
• Katkı bazlı kar merkezi yapısı kurulması
• Başabaş analizleri ve Excel uygulamaları
• ERP ve muhasebe alt yapı hazırlığı

5. Bütçe Hazırlığı
• İşletmenin stratejik hedeflerinin oluşturulması
Misyon, vizyon, Swot analizleri
Bölüm hedefleri ile temel stratejilerin uyumlaştırılması
• Bütçe formatları hazırlanırken dikkat edilecek noktalar.

6. Rakamsal Bütçeler ve Excel Uygulama Örnekleri
• Satış bütçelerinin hazırlanması
• Satınalma bütçelerinin hazırlanması
• Stok bütçelerinin hazırlanması
• Gider bütçelerinin hazırlanması
• Kapasite bazlı üretim bütçelerinin hazırlanması

7. Sonuç Bütçeler ve Değerlendirme
• Nakit akım projeksiyonlarının yorumlanması
• Kar zarar bütçeleri ve birim standart ürün maliyetine etkisi
• Kara etki eden faktörlerin anlaşılması
• Sürdürülebilirliğe etki eden faktörlerin anlaşılması
• Verime etki eden faktörlerin anlaşılması

8. Bütçe İzleme ve Kontrol Uygulama Örnekleri
• İzleme formatı örnekleri

Eğitim Uzmanı: Bahar PEKEL..

İTÜ Endüstri Fakültesi İşletme Mühendisliği bölümünden 1987 yılında mezun oldu. Yüksek Lisansını İstanbul Üniversitesinde tamamlayan Pekel bu tarihden itibaren 25 yıl boyunca çeşitli kurum ve kuruluşlarda yönetici kademelerinde görev yaptı. 2004 yılında iş adımı derneklerinde eğitimler vermeye başladı.2009 yılında Pekel Yönetim Danışmanlık şirketini kurdu.Üretim işletmelerinde yönetimin sonuçları ölçebilmesi ve geleceğe yön veren kararları alabilmesi için ; ölçülebilir bir sistem kurulması ve sistemin,hem maliyet muhasebesi ve hemde ERP ile uyumlu hale getirilmesi konularına yoğunlaşmıştır.
“Performans Kriterlerinin Oluşturulması” ve “Maliyet Yönetimi”,”Bütçeleme ve Nakit Akış Yönetimi”,Satış Kanalları Bazında Karlılık Yönetimi” ,”Hedeflerle Yönetim”,Üretim Verimliliği Ölçümü” “Mali Tabloların Girişimci Gözü ile Analizi gibi bir çok danışmanlık projesini başarı ile yürütmüştür. Yıllardır profesyonel yaşamının yanı sıra işadamlarına yüzlerce seminer veren Bahar Pekel;özel sektörde bir çok üretim firmasının yanı sıra , kamu sektöründe de İstanbul Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Haydarpaşa Numune Hastane’lerinde bilgi alt yapısı kurulması ve mali analiz konularında yönetim danışmanlığı yapmıştır.Özel ilgi alanları tiyatro ,şiir ve İstanbul tarihidir.
Eğitimlerinde, eski bir amatör tiyatrocu olarak, eğlendirerek, kilit bilgileri aktarmaktadır. Satış ve Pazar gerçeklerine yönelik bir teknik donanımın yanı sıra, animasyon ve uygulama çalışmaları ile desteklenmiş “work shop” yöntemini kullanmaktadır..

Tarih : 28 Ocak 2020 Salı (10:00-16:30)

Yer : The Green Park Otel Pendik

Kaynarca Mah. Erol Kaya Cad. No:204 Pendik - İSTANBUL

EĞİTİME KATILIM ÜCRETİ
590 TL + KDV (%18) (Öğlen Yemeği ve İkramlar DAHİLDİR)

AKBANK Kartal Çarşı Şubesi (Pekel Yönetim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.)
IBAN No: TR56 0004 6001 6188 8000 3239 86

Katılmak isteyen firmaların aşağıdaki katılım formunu doldurup katılım bedelinin yatırıldığına dair banka dekontu ile birlikte en geç 14 Ocak 2020 tarihi saat 12:00'a kadar Ahmet AY'a (Tel: 0544 417 4948) (mail: kayit@pekeldanismanlik.com) iletmeleri gerekmektedir.

NOT: Banka Dekontunun Açıklama Bölümüne Eğitimin kısa ismi yazılması gerekmektedir.(Kontenjan Sınırlıdır)

KATILIMCILARIN ŞAHSİ LAPTOPLARI İLE (Excel kurulu olarak) GELMELERİ RİCA OLUNUR..

KATILIM FORMU

KATILIMCININ:
AdıSoyadı :
Firmadaki Görevi :
Firma Ünvanı (Tamolarak):
Adresi :
V.Dairesi&Numarası :
E-Mail :
Telefon &Faks & GSM :

▪ Kesin kayıt ödemenin gerçekleşmesi ile yapılmış olur.
▪ Programa katılmaktan vazgeçen katılımcı bunu en geç, eğitim tarihinin 4 işgünü öncesinden Pekel Danışmanlık’a yazılı olarak bildirmek zorundadır. Daha sonraki iptaller geçerli olamayacak ancak katılımcı değişikliği mümkün olabilecektir..
▪ Pekel Danışmanlık önceden bilgilendirmek suretiyle gerektiğinde eğitmeni ya da seminer salonunu değiştirme, programı iptal etme veya erteleme hakkını saklı tutar. Programın iptal edilmesi durumunda banka hesaplarına yatırılan paralar iade edilir..
* Bu Eğitim Seçkin Danışmanlık ve Pekel Danışmanlık işbirliğinde yapılmaktadır.