Seçkin Danışmanlık

AMAÇ:

Depolama; belirli nokta/noktalardan gelen ürünlerin/yüklerin teslim alınıp, belirli bir süre korunup, belirli nokta/noktalara gönderilmek üzere hazırlanmasıdır. Depolama, ürünler için zaman ve yer yararı sağlayarak firmalara dinamik ve katma değerli müşteri hizmetleri sunmalarına yardımcı olan bir fonksiyondur. Malzeme taşıma ve depolama konusunda, teknolojik gelişmeler çerçevesinde yeni yaklaşımlar ve sistemler geliştirilmektedir. Bu eğitimde işletmelerin tedârik, üretim ve dağıtım yapılarına uygun malzeme taşıma ve depolama sistemlerinin seçimine ve yönetilmesine yönelik kuramsal ve uygulamalı bilgilerin aktarılması amaçlanmıştır..

İÇERİK

1) Depolamanın Lojistikteki Yeri ve Önemi

• Depo ve Depolama Kavramları
• Depo Yönetiminin Amaçları
• Lojistik ve Depo İlişkileri
• Depolanan Malzeme Türleri
• Depo Sınıflandırması

2) Depolama Süreçleri

• Genel Bilgi
• Temel Süreçler (Mal Kabul, Yerleştirme, İkmâl/Transfer, Sipâriş Toplama, Çapraz Sevkiyat, Katma Değerli Hizmetler, Paketleme, Sevkiyat, İade Alma, İşleme ve İmhâ, Açık Saha Yönetimi)
• Destek Süreçler (İş Emri Yönetimi, Stok İşlemleri, Sevk Plânlama, Sayım, Raporlama)

3) Depo Ekipmanları ve Kaplar

• Depolama Ekipmanları
• Rafsız Depolama Sistemleri
• Raflı Depolama Sistemleri
• Otomatik Depolama Sistemleri
• Elleçleme Ekipmanları
• Diğer Ekipmanlar
• Kaplar

4) Depo Binasının Bâzı Stratejik Bölümleri

• Kapı-Rampa-Körük Sistemleri
• Aydınlatma Sistemleri
• İklimlendirme Sistemleri

5) Depo Yönetimi

• Depo Yönetiminin Amacı ve Ortaya Çıkabilecek Sorunlar
• Kaynak Plânlama
• Adresleme Sistemleri
• Yerleşim Sistemleri
• İç Trafik Düzenlemesi
• ABC Analizi
• Yükleme-Boşaltma Sistemleri
• Depolama Yöntemleri
• Depolamada Kullanılan Semboller ve İşaretleme
• Ürün Öncelik Kuralları
• Depolamada Risk Etmenleri ve Güvenlik Uygulamaları
• Depolarda Temizlik
• Performans Değerlendirme

Eğitim İnteraktif olarak yapılacaktır.

YÖNTEM:

Katılmak için bilgisayarınızda "Zoom Video Conference" programı kurulu olmalıdır.

EĞİTİM UZMANI: Doç.Dr. Murat BASKAK

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Doç.Dr. Murat BASKAK, 20.2.1967 İstanbul doğumludur. 1978’de 50. Yıl Süheyla Artam İlkokulu’nu, 1981’de Gaziosmanpaşa Ortaokulu’nu, 1984’te Kabataş Erkek Lisesi’ni bitirmiştir. 1988’de İ.T.Ü. İşletme Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olmuş, 1991’de İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı’nı tamamlamıştır. 1991’de aynı programda doktora öğrenimine başlayan BASKAK, “Çok Modelli/Ürünlü Montaj Hatlarının Dengelenmesi İçin Yeni Bir Model ve Çözüm Yöntemi” adlı doktora tezini Mayıs-1998’de sunarak, “Doktor” ünvanını almıştır. 2015 yılında Üretim Yönetimi alanında “Doçent” ünvanını almıştır. İ.T.Ü. İşletme Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde 1989-1998 yılları arasında Araştırma Görevlisi olarak görev yapmıştır. 1998 Aralık ayından bu yana ise aynı bölümde Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Çeşitli zaman aralıklarında toplam 5 yıl bölüm başkan yardımcılığı ve 1 yıl dekan yardımcılığı görevlerinde bulunmuştur. 2005 yılından beri İ.T.Ü. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’nde İşletme ve Teknoloji Yönetimi Anabilim Dalı Başkanlığını yürütmektedir. İTÜ Sürekli Eğitim Merkezi İTÜSEM’de “Lojistik ve Tedârik Zinciri Uzmanlığı”, “Lojistik ve Tedârik Zinciri Yöneticiliği”, “Satınalma Uzmanlığı”, “Uygulamaşı Stratejik Satınalma Yöneticiliği” ve “Yeni Kuşak Yönetim” sertifika programlarının 2008 yılından beri koordinatörü olarak görev yapmaktadır. UTİKAD-İTÜSEM işbirliği ile düzenlenen “FIATA DIPLOMA in Freight Forwarding” programının 2015’den, Şişe Cam-İTÜSEM işbirliği ile düzenlenen “Tedârik Zinciri Okulu” programının 2017’den beri akademik program koordinatörlüğünü yürütmektedir. 2017 ve 2018 yıllarında Eczacıbaşı Tüketici Ürünleri Grubu-İTÜSEM işbirliği ile düzenlenen “Lead The Chain” programının akademik program koordinatörlüğünü yürütmüştür. “Üretim Plânlama ve Kontrol, Bakım Yönetimi, Stok Yönetimi, Depo Yönetimi, Satınalma Yönetimi, Yeşil ve Tersine Lojistik konularında çalışmaktadır. “Stratejiden Uygulamaya Tesis Tasarımı” ve “Üretim Plânlama ve Kontrol” başlıklı birer kitabı, ulusal ve uluslararası makaleleri ve bildirileri vardır. Çeşitli konularda verdiği çok sayıda eğitim semineri ve çok sayıda uygulama projesi çalışması olan BASKAK, İngilizce bilmekte olup evli ve bir kız çocuk babasıdır..

Tarih: 15-16 Mayıs 2024 Çarşamba-Perşembe (13:30-16.30)

Yer : Webinar

EĞİTİME KATILIM ÜCRETİ
2900 TL + KDV (%20)

Garanti Bankası Gebze İsmetpaşa Şubesi (424 Şube Kodu)
IBAN No: TR64 0006 2000 4240 0006 2936 22
Hesap İsmi: Zübeyde Söğütlü Ay Seçkin Danışmanlık

Katılmak isteyen firmaların aşağıdaki katılım formunu doldurup katılım bedelinin yatırıldığına dair banka dekontu ile birlikte en geç 14 Mayıs 2024 tarihi saat 16:00'a kadar SEÇKİN DANIŞMANLIK (tan Ahmet AY'a) (Tel: 0 544 417 49 48) (mail: egitim@seckindanismanlik.com.tr) iletmeleri gerekmektedir.

NOT: Banka Dekontunun Açıklama Bölümüne Eğitimin İsmi yazılması gerekmektedir.(Kontenjan Sınırlıdır)

KATILIM FORMU

KATILIMCININ:
AdıSoyadı :
Firmadaki Görevi :
Firma Ünvanı (Tamolarak):
Adresi :
V.Dairesi&Numarası :
E-Mail :
Telefon & GSM :
Eğitimin Adı :

▪ Bu eğitim kurum içi olarak da verilmektedir.
• Seminer notları, e-arşiv fatura ve sertifika mail adresine gönderilecektir.
• Programlarımızda Kvkk kapsamında kayıt yapılmamaktadır.