Seçkin Danışmanlık

AMAÇ:

Ürün, yarı ürün, hammadde ve malzemelerin etkin bir şekilde yönetimi, işletmenin kârlılık ve verimliliğine önemli etkileri olan bir konudur. Stokların optimum düzeyde tutulabilmesi, dinamik verilerin kullanımını gerektirir. Bu çerçevede stokların portföy analizi, ürün yaşam eğrisi analizi, risk analizi, stok türü analizi gibi analizlerin yapılması ve değerlendirilmesi önem kazanmaktadır. Bu eğitimde öncelikle, dış ve iç müşteri hizmet düzeyini düşürmeden optimal düzeyde stok bulundurmanın temel yaklaşım ve yöntemleri; ardından adı geçen stok analizleri açıklanacaktır.

İÇERİK

Temel Bilgiler

Stok ve Envanter Kavramları
Malzeme Tipleri
Stok Yönetiminin Amacı ve İşlevi
Stok Kalemleri İçin ABC Analizi
Temel Stok Mâliyetleri ve Hesaplanması

Sipâriş Verme Sistemleri – Bağımsız Talep Yapısı

Ekonomik Sipâriş Miktarı
Ekonomik Üretim Miktarı
Güvence Stoğu

Sipâriş Verme Sistemleri – Bağımlı Talep Yapısı

Ürün Ağacı
Malzeme Gereksinim Miktarlarının Hesaplanması
Sipâriş Miktarlarının Belirlenmesi (Lot Sizing)

Stok Analizleri

Ürün Portföy Analizi
Ürün Yaşam Eğrisi ve Stok Risk Analizi
Stok Türü (Çeşitleri) Analizi
XYZ Analizi
ABC-XYZ Analizi (2 Boyutlu ABC Analizi)
Stok Devir Hızı Analizi
Stok Kalite Oranı (IQR: Inventory Quality Ratio) Analizi
Stok Yaşlandırma Analizi

Deponuzdaki Fazla Stoğun Nedenleri ve Azaltılması İçin Çözüm Önerileri

Eğitim İnteraktif olarak yapılacaktır.

YÖNTEM:

* Katılmak için bilgisayarınızda "Zoom Video Conference" programı kurulu olmalıdır.

EĞİTİM UZMANI: Doç.Dr. Murat BASKAK

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Endüstri Mühendisliği Bölümü
1967 İstanbul doğumludur. 1978’de 50. Yıl Süheyla Artam İlkokulu’nu, 1981’de Gaziosmanpaşa Ortaokulu’nu, 1984’te Kabataş Erkek Lisesi’ni bitirmiştir. 1988’de İ.T.Ü. İşletme Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olmuş, 1991’de İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans Programı’nı tamamlamıştır. 1991’de aynı programda doktora öğrenimine başlayan BASKAK, “Çok Modelli/Ürünlü Montaj Hatlarının Dengelenmesi İçin Yeni Bir Model ve Çözüm Yöntemi” adlı doktora tezini Mayıs-1998’de sunarak, “Doktor” ünvanını almıştır. 2015 yılında Üretim Yönetimi alanında “Doçent” ünvanını almıştır. İ.T.Ü. İşletme Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’nde 1989-1998 yılları arasında Araştırma Görevlisi olarak görev yapmıştır. 1998 Aralık ayından bu yana ise aynı bölümde Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Çeşitli zaman aralıklarında toplam 5 yıl bölüm başkan yardımcılığı ve 1 yıl dekan yardımcılığı görevlerinde bulunmuştur. 2005 yılından beri İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde İşletme ve Teknoloji Yönetimi Anabilim Dalı Başkanlığını yürütmektedir. İTÜ Sürekli Eğitim Merkezi İTÜSEM’de “Lojistik ve Tedârik Zinciri Uzmanlığı”, “Lojistik ve Tedârik Zinciri Yöneticiliği”, “Satınalma Uzmanlığı” ve “Satınalma Yöneticiliği” sertifika programlarının 2008 yılından beri koordinatörü olarak görev yapmaktadır. UTİKAD-İTÜSEM işbirliği ile düzenlenen “FIATA DIPLOMA in Freight Forwarding” programının 2015’den, Şişe Cam-İTÜSEM işbirliği ile düzenlenen “Tedârik Zinciri Okulu” programının 2017’den beri akademik program koordinatörlüğünü yürütmektedir. 2017 ve 2018 yıllarında Eczacıbaşı Tüketici Ürünleri Grubu-İTÜSEM işbirliği ile düzenlenen “Lead The Chain” programının akademik program koordinatörlüğünü yürütmüştür. “Üretim Plânlama ve Kontrol, Bakım Yönetimi, Stok Yönetimi, Depo Yönetimi, Satınalma Yönetimi, Yeşil ve Tersine Lojistik konularında çalışmaktadır. “Stratejiden Uygulamaya Tesis Tasarımı” ve “Üretim Plânlama ve Kontrol” başlıklı birer kitabı, ulusal ve uluslararası makaleleri ve bildirileri vardır. Çeşitli konularda verdiği çok sayıda eğitim semineri ve çok sayıda uygulama projesi çalışması olan BASKAK, İngilizce bilmekte olup evli ve bir kız çocuk babasıdır..

Tarih: 16 Ekim 2020 Cuma (10:00-16.00)

Yer : Webinar

EĞİTİME KATILIM ÜCRETİ
400 TL + KDV (%18)

Garanti Bankası Gebze İsmetpaşa Şubesi (424 Şube Kodu)
IBAN No: TR64 0006 2000 4240 0006 2936 22
Hesap İsmi: Zübeyde Söğütlü Ay Seçkin Danışmanlık

Katılmak isteyen firmaların aşağıdaki katılım formunu doldurup katılım bedelinin yatırıldığına dair banka dekontu ile birlikte en geç 14 Ekim 2020 tarihi saat 12:00'a kadar SEÇKİN DANIŞMANLIK (tan Ahmet AY'a) (Tel: 0 544 417 49 48) (mail: egitim@seckindanismanlik.com.tr) iletmeleri gerekmektedir.

NOT: Banka Dekontunun Açıklama Bölümüne Eğitimin İsmi yazılması gerekmektedir.(Kontenjan Sınırlıdır)

KATILIM FORMU

KATILIMCININ:
AdıSoyadı :
Firmadaki Görevi :
Firma Ünvanı (Tamolarak):
Adresi :
V.Dairesi&Numarası :
E-Mail :
Telefon &Faks & GSM :
Eğitimin Adı :

▪ Bu eğitim kurum içi olarak da verilmektedir.
• Seminer notları mail adresine gönderilecektir.
• Fatura ve sertifika seminer sonunda kargo adresine gönderilecektir.