Seçkin Danışmanlık

Yöneticiler İçin Mali Tablo Okur Yazarlığı ve Excel'de Vaka Çalışmaları (Mizan-Bilanço-Gelir Tablosu-Nakit Akım Tablosu)

AMAÇ:

Temel amaç, finans ve finans dışı yöneticilere  bir işletmenin mali performansını  ölçebilme ve  doğru soruları sorma ile ilgili bilgilerin kazandırılmasıdır

  • Yöneticilere, mali tabloları okuyabilme, analiz edebilme ve finansal durum tespiti ile ilgili  becerilerin kazandırılması.

 

  • Tabloların birbirleri ile ilişkilerinin kurulabilmesi ve çapraz kontrol  yöntemlerinin kullanılması ile ilgili bilgileri kazandırılması

 

 

  • Bilgilerin pratik kullanımı için, gerçek ticari işletme mali tablolarının  excel’de vaka analizlerinin yapılması ve grup çalışmaları ile yorumlanması
  • Vakalar excelde yapıldı için katılımcılarımızın laptopları ile gelmeleri

rica olunur

1-Mali Tabloları Okumaya Başlamadan Dikkat Edilecek Noktalar  

  • İstenmesi gereken tablolar ve ekler
  • Yapılması gereken ön kontroller
  • Hesapların  ana kodları ve işleyişindeki temel mantık

2-Gelir Tablosunu okumak ve analiz etmek

    1. Gelir tablosu kalemleri anlamları

 

  • Gelir hesapları
  • Maliyet hesapları
  • Sonuç hesapları
  • Gelir tablosu hesaplarını etkileyen girdiler ve dikkat edilmesi gereken noktalar

 

    1.   Gelir tablosu analizi

 

  • Yatay analiz
  • Dikey analiz
  • Trend analizi
  • Oran analizi

 

     Vaka-1         Gelir tablosu analizi  -İMKB -Gelir Tablosu Örnekle

 

3-Bilançoyu okumak ve analiz etmek

3.1          Bilanço Hesapları

  • Aktif Hesaplar
  • Pasif Hesaplar
  • Sermaye Hesapları
  • Gelir tablosu ve bilanço ilişkisi
  • Bilanço dipnotları

 

3.2     Bilanço Analizi

  • Likit durum ile ilgili göstergeler
  • Faaliyet ile ilgili göstergeler
  • Borçlanma ile ilgili göstergeler
  • Karlılık ile ilgili göstergeleri
  • Sektörel ortalamalar


Vaka-2   Örnek Şirket Bilanço yatay-dikey analiz 
Vaka-3   Bilanço ve Gelir Tablosu geçişi,”Sermaye- Kar” ilişkisi 
Vaka-4  Varlıkların finansmanı çalışması 
Vaka-5  Borsaya açık şirketlerin, gerçek mali tablolarının katılımcılar ile oransal analizi

4-Mizan okuma ve kontrol etmek

    1. Hesapların işleyiş mantığı ve mizana yansıması
    2. Mizan okuma ve dikkat edilmesi gereken noktalar
    3. Geçici mizan ve kesin mizan nedir?
    4. Basit anlatımla dönem sonu işlemler

Vaka -6  Örnek mizan

 

5-Ödemeler Dengesi - Nakıt Akım ile ilgili tablolar 

  • Nakıt akım tablosu

 

Kar eden işletmeler ödeme güçlüğüne düşer mi? 
Faydalı “Nakit Akış” çalışması nasıl yapılır? 
Büyümenin planlanması ve finansmanı. 

                     

  • Nakıt akım ek tablolar ve rapor örnekleri

 Borç alacak yaşlandırma raporu

 Kredi durum raporu

 Çek  durum raporu

 

                   

 

Eğitim Uzmanı: Bahar PEKEL..

İTÜ Endüstri Fakültesi İşletme Mühendisliği bölümünden 1987 yılında mezun oldu. Yüksek Lisansını İstanbul Üniversitesinde tamamlayan Pekel bu tarihden itibaren 25 yıl boyunca çeşitli kurum ve kuruluşlarda yönetici kademelerinde görev yaptı. 2004 yılında iş adımı derneklerinde eğitimler vermeye başladı.2009 yılında Pekel Yönetim Danışmanlık şirketini kurdu.

Üretim işletmelerinde yönetimin sonuçları ölçebilmesi ve geleceğe yön veren kararları alabilmesi için ; ölçülebilir bir sistem kurulması ve sistemin,hem maliyet muhasebesi ve hemde ERP ile uyumlu hale getirilmesi konularına yoğunlaşmıştır. 
“Performans Kriterlerinin Oluşturulması” ve “Maliyet Yönetimi”,”Bütçeleme ve Nakit Akış Yönetimi”,Satış Kanalları Bazında Karlılık Yönetimi” ,”Hedeflerle Yönetim”,Üretim Verimliliği Ölçümü” “Mali Tabloların Girişimci Gözü ile Analizi gibi bir çok danışmanlık projesini başarı ile yürütmüştür. Yıllardır profesyonel yaşamının yanı sıra işadamlarına yüzlerce seminer veren Bahar Pekel;özel sektörde bir çok üretim firmasının yanı sıra , kamu sektöründe de İstanbul Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi ve Haydarpaşa Numune Hastane’lerinde bilgi alt yapısı kurulması ve mali analiz konularında yönetim danışmanlığı yapmıştır.Özel ilgi alanları tiyatro ,şiir ve İstanbul tarihidir. 
Eğitimlerinde, eski bir amatör tiyatrocu olarak, eğlendirerek, kilit bilgileri aktarmaktadır. Satış ve pazar gerçeklerine yönelik bir teknik donanımın yanı sıra, animasyon ve uygulama çalışmaları ile desteklenmiş “work shop” yöntemini kullanmaktadır..

Tarih : 29 Şubat 2020 Cumartesi (10:00-16:30)

Yer : The Green Park Otel Pendik

Kaynarca Mah. Erol Kaya Cad. No:204 Pendik - İSTANBUL

EĞİTİME KATILIM ÜCRETİ
590 TL + KDV (%18) (Öğlen Yemeği ve İkramlar DAHİLDİR)

AKBANK Kartal Çarşı Şubesi (Pekel Yönetim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.)
IBAN No: TR56 0004 6001 6188 8000 3239 86

Katılmak isteyen firmaların aşağıdaki katılım formunu doldurup katılım bedelinin yatırıldığına dair banka dekontu ile birlikte en geç 21 Şubat 2020 tarihi saat 12:00'a kadar Ahmet AY'a (Tel: 0544 417 4948) (mail: kayit@pekeldanismanlik.com) iletmeleri gerekmektedir.

NOT: Banka Dekontunun Açıklama Bölümüne Eğitimin kısa ismi yazılması gerekmektedir.(Kontenjan Sınırlıdır)

KATILIMCILARIN ŞAHSİ LAPTOPLARI İLE (Excel kurulu olarak) GELMELERİ RİCA OLUNUR..

KATILIM FORMU

KATILIMCININ:
AdıSoyadı :
Firmadaki Görevi :
Firma Ünvanı (Tamolarak):
Adresi :
V.Dairesi&Numarası :
E-Mail :
Telefon &Faks & GSM :

▪ Kesin kayıt ödemenin gerçekleşmesi ile yapılmış olur.
▪ Programa katılmaktan vazgeçen katılımcı bunu en geç, eğitim tarihinin 4 işgünü öncesinden Pekel Danışmanlık’a yazılı olarak bildirmek zorundadır. Daha sonraki iptaller geçerli olamayacak ancak katılımcı değişikliği mümkün olabilecektir..
▪ Pekel Danışmanlık önceden bilgilendirmek suretiyle gerektiğinde eğitmeni ya da seminer salonunu değiştirme, programı iptal etme veya erteleme hakkını saklı tutar. Programın iptal edilmesi durumunda banka hesaplarına yatırılan paralar iade edilir..
* Bu Eğitim Seçkin Danışmanlık ve Pekel Danışmanlık işbirliğinde yapılmaktadır